2006 Honda 250 crossi nelari

Kirjoittaja: SAMI VIHOLAINENOlen miettinyt pyörän vaihtoa pienempään. Miten hondan tuplaputkiset nelarit on kestänyt?
Olen nimittäin löytänyt jo pari joihin tehty kone remppa, syystä?!

Kirjoittaja: aleksi köykkämulla ittell ä on honda 250crf 07 hyvin on putket kestäny ja koko pyörä muutenkin just vaihdettiin mäntä ja katottiin välykset.öljyjä ollaan vaihdettu säännölliaesti. ei mitään valittamista.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenTasainen moottori = voimaton verrattuna mihin tahansa muuhun japsinelkkuun tai KTM:ään

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenMikä tahansa crossinelari hajoaa, jos sitä ei säännöllisesti huolleta.
Valmistajan ilmoittamat männän yms vaihtovälit eivät ole turhaan keksittyjä juttuja.

CRF:n imuventtiilit ovat kuluvaa tavaraa, koska ne kuuluvatkin olla. Suunniteltu vaihdettavaksi säännöllisin väliajoin. Samalla kun kunnostaa seetipinnat HOndan omilla timanttihiomatyökaluilla, kestävät venttiilit helposti sen 50 tuntia.

Runko on hyvä, samoin ajettavuus, jousitusosat ovat tämän hetken parhaat vakiopyörässä mukana tulevat. Pienellä säädöllä kuljettajan mukaan ( shimmaus , oikean jäykkyiset jouset yms. ) niistä saa aivan loistavat käyttöön kuin käyttöön.

Ainoa isompi miinus on paha "mooailu"-ongelma , jota ei helpolla saa pois.
Pelkillä kaasarinsäädöillä sen saa toimimaan kohtuullisesti, mutta kokonaan mooailua ei saa pois.

Jonkinverran on esiintynyt 06-07 malleissa vaihteistovikoja ja vetoakselin laakerivikoja.

Kirjoittaja: LASSE KURVINENHondan pikkunelari on kestävä ja luotettava, mutta tottahan se vaatii säännölliset venttiilin säädöt, öljynvaihdot ym. Lisäksi mäntä kannattaa vaihtaa viimeistään 30-35h kohdalla, jos haluaa pelata varman päälle ja samalla kannattaa kansi puhdistaa ja venttiilit tarkastaa. Kampiakseli sekä runkolaakerit (ym laakerit) kestää 70-100h, mutta itse olen siinäkin pelannut varman päälle, koska olen ajellut ratalajeja jossa ajetaan suurimmaksi osaksi yläkierroksilla. Endurossa ym kestää varmasti! Hondan parhaita puolia on jousitus, kytkin, vaihteisto sekä tasainen moottori (kun on oikeissa säädöissä).
Markkinoin samassa yhteydessä tallissani seisovaa Honda CRF250R-06 pyörää, jolla ajettu 19h. Mukana tulisi toinen pakoputkisto (uusi), varaosapaketti (std) sekä ilman putsareita ja öljysuodattimia. Hinta 5500eur, josta lähdetään vääntämään kauppaa!