1986 KTM:n sytytys

Kirjoittaja: poistunutVoisko olla mahdollista että on sytytys vähän myöhäsessä kun pakoputkessa paukkuu niin perkeleesti. Paukkumisesta ei oo mitään haittaa paitsi se että se pitää lujaa meteliä. Siis ainakun vääntää kaasua ja sitten päästää kaasun kuuluu kova PAM PAM PAM PAM putkesta ja kyllä se paukuttaa ihan tasakaasulla ja tyhjäkäynnilläkin. No sitte tää sytytys; paljonko pitäis olla sytytysennakko 1986 250 KTM:ssä, jossa on SEMin puola?. Muistan kyllä kun avasin koneen että se puolan aluslevy oli säädetty melkein ääriasentoon(myöhäsen puolelle) mutta kun en tiennyt oikeaa arvoa laitoin sen samalle kohdalle koska sillä se ainakin oli toiminut.
Ja mulle on vielä vähän hämärän peitossa mistä se ennakko katotaan. Siinä on vauhtipyörässä reikä jossa on semmonen nypy, reiästä näkyy puolassa oleva asteikko. Eli teenkö näin: etsin männän yläkuolokohdan ja säädän puolan sellaseen asentoon että se nypy on oikean arvon kohdalla siinä puolan asteikolla.

Kirjoittaja: Joo ainaski mulla samanlaisessa vekottimessa sytkä säädettiin siten että mäntä 1.5 mm ennnen yläkuolokohtaa ja sitten siitä vauhtipyörässä olevasta pienestä reijästä työnnettiin esin hitsilangan pätkä joka piti osua semissä olevaan samanlaiseen reikään en tiedä onko sulla sitä kyseistä`pientä

Kirjoittaja: poistunutJoo samanlainen pieni reikä siinä munkin vauhtipyörässä on ja semissä samaten. Mutta tuo säätö on oikeestaan mun välineillä aika summittaista sillä vauhtipyörää voi liikuttaa yläkuolokohdan tuntumassa varmaan puoli senttiä ilman että huomais männän nousevan. Ehkä sytytys kuitenkin oli ihan kohdallaan sillä jotain semmosta 1,5mm (+-1mm!!!) sain mitattua