125cc vai 250cc 2t vai 4t?

Kirjoittaja: Henri RissanenOis kaksia jotka on pakko päättää ja kysyn nyt teidän mielipidettä asiaan?
Eli Minä ja poikani olemme aatelleet ostaa yhteisen crossin tai enduron poika on nyt 15 yli 170cm pitkä ja ostoehdokkaana olisi Ktm tai Hondan 125cc tai Ktm exc racing 250cc..
Mutta mitä luulette voisiko poika ajaa 250cc tietenkin järkipäässä ja ensin harjottelemalla ja tutustumalla pyörään Entinen pyörä on nyt 80cc mutta isomman tarvii..125cc on se onggelma että se ei jaksa kulettaa aikuista ukkoo niin hyvin..
Ja jos päädyn tohon 250cc niin kannattaako ottaa 2t vai 4t onko kestävyydessä eroo Tai jommassa kummassa huomattavasti enemmän tehoa tai joitain muita eroja
Kertokaa mielipitteene nopeasti kiitos Niin pyörän koosta kun 2t vaiko 4t mielellään perusteluja...

Kirjoittaja: AKI IMMONENHyvä välimuoto : 200: nen 2t, ei niin vingutettava kun piikki ja teho tulee suht. tasasesti. paino ja runko muuten sama kun piikissä(kevyt). ja halvempi ostaa kun 250 4t. Tehotkin varmasti riittää useimmille harrastajille. Suosittelen !

Kirjoittaja: JARKKO LAKANENpuolikas 2 tahti voi olla turhan tehokas, nelarina varmaan ihan hyvä vaihto ehto tommosessa kompromississä. mutta kyllä piikkikin miestä vie kunhan ajaa pää suuttimella (kaasu auki)

Kirjoittaja: Jani KääriäinenKatos mokomaa, mäki esitin samantyylisen kysymyksen tossa vähän aikaa sitten, se löytyy osoitteesta;
http://www.offroadpro.net/fin/keskustelut/viestit.asp?nro=22409

Mun valinta oli lopulta 2T 250cc YZ Yamaha, sen ratkaisi se, että pyörä oli todella hyvin pidetty ja kaikki oli tip top -kunnossa.

Mun tapauksessa kävi vaan valitettavasti sillä tavalla, että mulla se oli se isä, joka sillä lippas ja joutu sairaalaan. Tänään tulee kaatumisesta kuluneeksi tasan 2 viikkoa ja hän on edelleen tajuton (tajunnantaso hyvin matala ->aivovamma)

Eli päädyttepä mihin tahansa, niin istuttakaa kypärä aina päähänne + asianmukaiset ajovarusteet, isällä ei sillä koeajolla ollut.