125cc vai 250cc

Kirjoittaja: ARTTU AHVENJÄRVIEli tarkoituksena olisi aloittaa enduro, mutta en tiedä kumpi olisi parempi:
2T piikki vai kakspuokki?
Kokemusta on 250cc crossipyörästä eli kumpi olisi aloittelijalle parempi ja mukavampi ajettava? pituutta on 185cm ja painoa reilu 70kg ja tulisi harrasteajoon

Kiitos vastauksista etukäteen.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENLiikennevakuutus.

Kirjoittaja: Juha PoutiainenLisäksi myös palo-, varkaus- ja hirvikolarivakuutukset ovat mahdollisia. Ainakin varkausvakuutus kannattaa hankkia (en muista saako sitä erikseen).

Kirjoittaja: JÄMSÄN LIIKENNEKOULUEndurokisoihin osallistuminen vaatii ajokortin. Kun ikää on 16 vee, niin ajokorttiluokka on A1. Ko. korttiluokkaan kuuluvan pyörän max. iskutilavuus on 125. Joten se piikki on ainut vaihtoehto, jos enduroa mielit kisaamaan.

Kirjoittaja: ARTTU AHVENJÄRVIEntäs onko näihin punakilpisiin enduroihin mitään vakuutuksia tms.??

Kirjoittaja: ARTTU AHVENJÄRVIAjokokemusta ei ole hirveästi puolikkaasta reilu 10H, mutta tuo ketteryys olisi ehkä tärkeämpi mulle, kun ei sitä kuitenkaan ihan koko aikaa tulisi ajettua kaasupohjassa jne..
Entäs nämä kisat saisinko osallistua puolikkaalla kisoihin, kun ikää on vasta 16???

Kirjoittaja: LAURI KURONENRiippuu mp-ajokokemukseta ja minkälaiseen ajoon viehtyy. Ajeluun ja kikkailuun vai torvi auki ajoon esteitä päin. Jos ensimmäinen niin ehdottomasti 125 ja jos jälkimmäinen niin isompi, koska silloin alkaa pieni tympiä nopeasti. Itse olen "vanhemmiten" alottanut ajelu-mopoilun ja kokoajan on laite pienentynyt nyt 125EXC ja ehdottomasti ajamistani helpoin hallita. Juuri kokeilin kaverin 250EXC:tä ja mielestäni repii ihan liikaa ;-)

Kirjoittaja: Jani Virta250cc ehdottomasti meinaa jos piikki alkaa tympiä ei ainakaan uutta pyörää pidä ostaa vaikkapa tehon loppumisen takia

Kirjoittaja: JANNE RUOTSALAINENMakuasia.. kumpainenkin oivia muista myös 200 ja "300cc jos väännöstä tykkäät".. paino sulla kohdallaan piikkiin , itse painan 85 ja silti mielestäni piikkityyppiä saa vinguttaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1