125cc enska tieajossa

Millanen olis 125cc kisaenduro tiekäytössä? Uskaltaako niillä päästää 100 kaiken aikaa? Mites tuo a1-tehot tulee niihin, eihän niissä mitään 8kW tehoja kyllä ole...

Kirjoittaja: erkki susieipä voi suositella...tutulla kaverilla oli jokunen vuosi sitten HVA 125 enska tiekäytössä... 10kilsaa asvaltilla rupes vi**ttaan pahasti... toisaalta kyllä sillä lämäauki hiekkateitä ajeli... tuppas vaan hajoamaan ja viemään bensaa reilusti...

Kirjoittaja: valtteri kievimaa125cc enduropyörä on hirveä tiekäytössä

Kirjoittaja: Pekka PiispanenKyllä piikillä tiellä ulvottaminen vaatii
tiukkaa asennetta ja korvatulpat.
Etenkin jos peli on crossista väännetty , eli
koneessa vähän pyörivää massaa niin koneen luonne on enemmän tai vähemmän ON / OFF tyylinen. Toinen seikka on koneen voitelun tarve ,eli crossit ja mantsat on tehty "urku auki" ajamiseen jos ajelet pienemällä kaasulla niin laittee menee tukkoon ja savuttaa. Säädöillä voidaan tietysti tähänkin vaikuttaa mutta silloin kiinnileikkaamisen vaara kasvaa.

Kirjoittaja: erkki susieipä taida olla ohjetta siihen... jos huudatat täpöt kokoajan, varmasti leipoo jossain välissä... minkälaisi ne mäntä vauriot oli? lämpöleikkaus, rengas poikki vai? mitä öljyä käytit... vaikka eipä crossipyörää kai oo tehty niin pitkään täyskierroksilla/kaasulla ajoon...

Kirjoittaja: pirhonen osmoKertokaapa takuuvarma säätöohje, jolla RM 250 kestää ajaa maantiellä kaasu pohjassa yli 2km kiinnileikkaamatta. Olen yrittänyt -91 ja -99 pyörillä seos rikkaalla, tuloksena muutama mäntävaurio. Kun ajaa tiellä alle 80km/h pumppailevalla kaasulla koneet toimii hyvin kuten maasto tai crossiajossa. Kiinnileikannut mäntä on ollut kostea öljystä/(bensasta)avattaessa, joten voisiko seos olla jopa liian rikas. Männän hinnan takia ei raski usein kokeilla eri säädöillä.

Kirjoittaja: pirhonen osmoNiin ei kai se mitään ihmeen hauskaa ole 125 enskalla ajella tiellä.

Kirjoittaja: Mikko OnaliEi noilla enskapyörilä kovin mielellään aja huviajoa maantiellä (ainakaan minä.