125 vai 250??

Minkä kuutioinen pärrä kannattas ostaa kunto/hupipeliksi kun eka crossi oli 80cc ja nykyään pyörittelen lähes satakiloista enduromopoa? Vanhemmat piikit on kuulemani mukaan monesti loppuun paukutettuja, joten miten olisi 250cc?

Kirjoittaja: pirhonen osmoKiitos runsaasta palautteesta!

Kun kerran keskustelu käy kovalla vauhdilla, olisiko kokemuksia -90 luvun alun (90-92) RM250:sistä? Niihinhän saa Wisecon alle 700mk, kun muihin saa sillä hinnalla vasta 125cc:n männän. Muutenkin osat halvempia. Olen kyllä kuullut suzukeista kaikenlaista juttua mutta eikö ton ikäiset ole kaikki hyviä?

Kirjoittaja: K Juha250:ssa on tehoja paljon ja koneenkin pitäis kestää paremmin kun piikkisen, kun ei tarvii vinguttaa sinne 11000 tonniin, että lähtis.

Eikä se automaattisesti sitä tarkoita, että kun on isompi pyörä alla niin sillä ittesä tappaa. Ottaa alussa rauhallisesti ja rupee pikkuhiljaa antaa hanaa enemmään.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenSe piikki jaksaa viedä ehkä kaks päivää, jonka jälkeen kaasukäsi toimii jo sen verran hyvin, ettei ylläreitä tule. Näin kävi ainakin mulla kymmenen vuoden tauon jälkeen (aikaisemmin piikki, tauon jälkeen täydessä kunnossa oleva CR500R).

Viissatanen nyt tietty jaksoi viedä myöhemminkin, mutta piikkiin kyllä pettyy ellei tosiaan jaksa olla koko ajan vinguttamassa.

Kirjoittaja: Anssi Lehtinen30 min erät tuskin keltään onnistuu väsymättä, mutta kyllä mulla loppuu ihan yleiskunto eikä kädet. Jonkinlainen vauhti säilyy kyllä 30 min (on testattu).

Vakiovälityksillä en ykköstä ja kakkosta käytä, ja onpa tota tarttenu vitosellakin vääntää ihan tappiin asti Espoon suorilla.

Ja en todellakaan laske itseäni mikskään huippukuskiksi, jos lähtis ottamaan kisaa niin taitais kasikymppisetkin piestä mut, perkele.

Kirjoittaja: Lauri SilvennoinenItselläni on RM250 (-91). Eikä toi sulle varmaan liian tehokas vehje oo, vaikka piikkikin kyllä varmaan riittäisi. Mulle toi on eka crossipyörä, enkä oo ainakaan vielä itteeni pahemmin telonu. Pääasiassa ajelen endurospoorissa.

Kirjoittaja: T LKUKA AJAA JA KUKA PUMPPAILEE??? jos meinaat et ois siisti välillä pistää vähän yli omien kykyjen ni osta 125 Yamaha ja ei siinäkään lopu tehot alhaalta kesken. mut jos haluut et sun ajaminen on 5 kierroksen jälkeen varomista, sileiden linjojen hakemista ulkomutkista ja kaikkien reikien kiertelyä ni hommaa 250.

Nii just, mitä isompi pyörä sen helpompaa. Anssi Lehtinenkin hakkaa 10 vuoden tauon jälkeen 30 min eriä kädet yhtään väsymättä, pystyy käyttämään muutakin 2 vaihdetta ja kääntää kaasua 1/2 kierrosta muuallakin kuin pyörä pukilla. se on niin helppoo!

Kirjoittaja: Sami LänsimaaMä en ole kun 15-vuotias noin 60kg eikä toi men puolikas ainakaan vie mua vaan mä vien pyörää kannattaa ihmeessä ostaa enemmin puolikas kun piikki kun noi piikit ei oo kauheen vakaita eikä muutenkaan mukavia pyörä. ETTÄ 250CC RULEZ

Kirjoittaja: yrjö koskenkorvaKyllähän keulii satapiikki perseen alta,pojalla oli alunperin,silloin joskus muutama vuosi sitten kasikymppi,sekin keuli
jos oikein vingutti.mutta jos kondis on vähänkin keskilaatua normaalissa huonommassa
kunnossa niin piikki riittää sua viemään sun kilojes kanssa näin aluksi.Ps Mun kilot on noin 110 kg,Kävin koittamassa pojan piikkiä
kyllä tuli hiki ja mun turpa meni samantien
kiinni kyllä tämän päivän piikki repii ihan tarpeeks,jos ei ole ajanut pitkään aikaan tai
jos ei ole ajanut paljoakaan.koita 125:cc pyörää.niin pikkuhiljaa sitä oppii.

Kirjoittaja: Pera IsoperäOsta ehdottomasti 250cc,puolikkaasta ei heti lopu teho eikä vääntö,piikkiä saa vinguttaa niin perkeleesti eikä silti liiku mihinkään,ja puolikas on paljon kestävämpi ja ei tarvi vatkata kytkimellä koko aikaa niinku piikillä...:Eli osta 250cc äläkä mitään mopoa!!!:-)

Kirjoittaja: Anssi LehtinenYritä haalia 250. Jos et ole aivan pelkkää läskiä, riittää kokoisellasi hemmolla varmasti lihasta kammeta sitä. Jos pääsi ei ole täynnä kusta, pystyt myös opettelemaan sillä ajoa sen verran, ettet saa sen suurempia vammoja kuin piikilläkään.

Oma ajelu katkesi kymmeneksi vuodeksi kun en oppinut piikkiä huudattamaan ja isompaa ei tullut kokeiltua. Vaikka uuden uran nyt sitten aloitinkin viissatasella, niin silti ympärilipat ovat olleet lähimpänä piikillä, kun se sattuikin osumaan sinne tehoalueelle vähän pitävämmässä paikassa.

Kirjoittaja: pirhonen osmoNo HERRANEN AIKA kun täällä ei jumankauta ole crossia varmaan 50km säteellä kellään, että ota siinä tyyppejä sitten!

Kirjoittaja: Veikko NieminenSinulle Juha ja muille arvuuttelijoille: MENKÄÄ NYT HERRANEN AIKA MONTULLE JA PYYTÄKÄÄ JOTAKUTA ANTAMAAN TEILLE TYYPIT SEKÄ 125 ETTÄ 250 PYÖRÄLLÄ! On parenpi itse tehdä kokeen perusteella ratkaisu kun uskoa kaiken maailman puusilmiä täällä keskustelusivuilla.

Kirjoittaja: VäänänenKyllä puolikas on paljo raskaampi ajaa ku piikki, vaikka niil ei oo painoeroo ku 10kg. Osta ihmeessä se piikki ni ajamisestaki tulee jotain!!

Kirjoittaja: Antti Lammelamut eikös se 250 ole vähän niinkun miesten vehje! mul ol ennen kasikympii sit sen jälkeen puolikas! ei siitä ajamisesta sillä puolikkaalla mitään tullu ,ko se pyörä vei miestä! nykyään mul on piikki! vanha se on mut kyl siit voimaa löytyy ko pitää sen kunnossa!piikis on se hyvä puoli et ku kuski väsyy nii "väsyy" se pyöräkin! ("väsymisellä" tarkotan sitä et piikin kanssa tarttee tehdä enemmän työtä et se menee kunnolla ko puolikkaalla.).sit taas ku väsyt ajaessas puolikkaalla nii sillon yleensä sattuu vahingot. kyl se puolikas taitaa kasikympin jälkeen ollu vähä turhan raju vehje! eli mun mielipide on et osta piikki!

Kirjoittaja: pirhonen osmo182,5cm ja 81.5kg joten keijukaisesta ei ole kysymys... =)

Kirjoittaja: Anssi LehtinenRiippuu tietty vähän miehen koosta. Satakilosen on turha lähtee mitään piikkiä vinguttamaan, ei siitä kovin isoa hupia saa.

Itse vaihdoin viissatasen puolikkaaseen, ja tosi pahoissa paikoissa tuppaa tehot vähän loppumaan ja kytkimellä saa vinguttaa.

Kirjoittaja: pelle pelotonosta saatana 500cc peli ni vehkeet paukkuu ajaessa