125 2-t vai 250 4-t?

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJoo eli vaihtelen tässä pyörää niin sanokaa kumpaa ehdottaisitte. Merkillä ei ole väliä mutta kumpi: piikki vai 250 nelari? Olen 165 pitkä ja painan semmosen 65 kiloo. Kiitos vastauksistanne!

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENMä oon kanssa tyytyväinen 2-tahtiin. Oon monesti koittanu iskän 450 nelaria ja se on kyllä kauhee möhkö. kerran koitin heti 450 cc:n jälkeen ajaa piikillä nin kun kanttasin kurvissa niin olin jo tottunu kanttaamaan 450:llä niin se piikkihän kellahti nurin kun niin voimakkaasti kallisti! :D

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENmutta en jaksa ajaa piikillä niin kauaa kuin 450:llä. että se jotenkin väsyttää enemmän.

Kirjoittaja: TUOMO RIIHILAHTIsaman suuntaisia kokemuksia! Ajoin vuoden (n. 70h) 250cc 4-t. ja nyt suosituksista vaihdoin 125cc 2-t. jolla ajettu nyt n. 10h. Piikki huomattavasti kevyempi ajettava (etenkin mutkissa) mutta samalla myös agressiivisuutensa takia huomattavasti raskaampi tai ainakin itsellä käy kunnon päälle enempi. Mutta ehdottomasti olen tykännyt enemmän 2- tahti pyörästä! Suosittelen!

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJoo, no mulla ois kumminkin rahaa käytettävänä. Pitää koittaa vielä 250 nelaria että tietää kumpi olis parempi ajaa.

Kirjoittaja: NIKLAS HÄGGBLOMpiikki on hyvä oon ite ajanu vuoden piikillä enkä enää helpolla vaihda

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJoo no nyt hommattu piikki. Kawasaki KX 125 2006. Enkä hevillä vaihda.

Kirjoittaja: SIRPA ÖVERSTInelarilla on huomattavasti helpompi ajaa, jos raha asia ei ole ongelma ilman muuta nelari

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENEn nyt menisi vannomaan että nelarilla on helpompi ajaa. ajan paljon kovempaa 125 2-t:llä kun 250 4-t:llä.

Kirjoittaja: Pekka VartiainenÄlkää aina puhuko, että kivempi ajaa...Jokainen tykkää mistä tykkää!. jos sitä pikkunelkkua niin ei se niin kauheasti eroa siitä 2t (4t lähtee helpommin mutkista kylläkin).Jos haluaa päästä halvalla niin EHDOTTOMASTI 2t! Mutta jos on rahaa niin sillon suosittelen 250 4t... Itsellä on ollut nyt tämän vuoden 250 4t ja minä kyllä tykkään ajella noilla 4t, mutta kyllä se käy tosiaan enemmän sen pussin päälle kuin toi 2t(ennen oli 2t). 4t toimii jos TEKEE ne huollot ajoissa eikä tee niitä sitten kun on jo hajalla. Just itellä oli jostain syystä menny öljynsuodatin lyttyyn ja sittenpä meni venat....=(Mutta taas peli kunnossa ja rallattaa...=)

Kirjoittaja: SAMI POHJOLA125 2t

Kirjoittaja: ATTE ANTTILA125 2t jos otat 250 nelarin niin jää yks ajamisen vaihe väliin ja et opi ajaan yhtä hyvin

Kirjoittaja: SANTTU HUJANENTuskin tuossa nii paljoa paino ja pituus merkitsee. Itse oisin sitä mieltä, että nelari ois parempi jos on paljon rahaa käytettävänä. Remontit ja hankintahinta kalliimmat mutta on miellyttävämpi ajaa. Molemmilla pärjää hyvin mutta jos ei oo rahasta pulaa niin sitten nelari.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENJa vielä semmosta kun vaihtelee kaverikin pyörää niin kumpi:piikki vai 250 nelari noista sopis sille. Se on 175 pitkä ja painaa 50 kiloo. Kiitos näistäkin vastauksista.