Sulje mainos tästä

Xracing -yleismestaruus

31.03.2017 - Enduro
Antti Hellsten nousi Xracing -yleismestaruussarjan kärkeen.
Kuva: Jani Hovi / Xracing
Enduron Xracing -yleismestaruussarjan pistetilanne Päitsin jälkeen.
Seuraamme Xracingissä enduron epävirallista yleismestaruussarjaa. Sarjan pisteet jaetaan normaalin SM-pistetaulukon mukaan, yleiskilpailun tulosten perusteella. Sarjaan lasketaan pisteet kaikista SM-osakilpailuista ja kauden päätteeksi kruunataan Xracing -yleismestari! Menestyjät saavat luonnollisesti runsaasti mainetta ja lisäksi sarjan kolme parasta kuljettajaa palkitaan erikoispalkinnoilla.

Tässä Xracing -yleismestaruussarjan pistetilanne Päitsin jälkeen:

1. Antti Hellsten 56
2. Eemil Pohjola 54
3. Aleksi Jukola 48
4. Eero Remes 41
5. Henric Stigell 31
6. Lari Jukola 24
7. Marko Tarkkala 23
8. Roni Kytönen 18
9. Antti Hänninen 16
10. Toni Eriksson 15
11. Roni Nikander 13
12. Matthew Phillips 11
13. Steve Holcombe 9
14. Markus Michelsson 8
15. Josep Garcia 7
16. Henri Himmanen 6
17. Eemil Helander 6
18. Kimmo Hurri 5
19. Nathan Watson 5
20. Jiri Leino 4
21. Hugo Svärd 4
22. Loic Larrieu 4
23. Matias Savo 3
24. Daniel Sanders 3
25. Alexander Wiik 2
26. Jamie McCanney 2
27. Jonathan Wiik 1
28. Pascal Rauchenecker 1

Xracing

Kommentit

Kirjoittanut heikki savonen, 31.03.2017, 10:19
missä Mika Barnes? sijoitukset 8-9-5
Kirjoittanut R.Kurki, 31.03.2017, 17:36
Ei Barnes ole ollut 15:sta sakissa missään SM-kisan yleiskilpailussa.R
Kirjoittanut Fos-siili, 03.04.2017, 20:28
Onko mukana Tohmajärvi ja Kangasala. Enduron SM-kisoja nekin oli ?
Kirjoittanut Jakke, 03.04.2017, 21:23
Miten tää "yleismestaruus" voi olla niin vaikea käsittää? Tohmäjärvi ja Kangasala ei tainneet olla "pääluokkien" (E1, E2 ja E3) SM:iä, joten lasketaankohan niiden yleiskilpailusta yleismestaruuspisteitä? Tuskimpa... ja jos asia mietityttää, niin tulokset löytyy Kalkusta, sieltä vaan ynnäilemään...
Kirjoittanut Fos-siili, 03.04.2017, 22:14
Ihmettelen ihan samaa. "Sarjaan lasketaan pisteet kaikista SM-osakilpailuista ja kauden päätteeksi kruunataan Xracing -yleismestari!" Lukee tuolla ylhäällä, joten varmaan lasketaan sitten kaikki eikä valita kisoja jotka mukana laskuissa ovat.
Kirjoittanut Juha, 04.04.2017, 06:18
Suurin osa endurokilpailuista ei ole SM-kilpailuja. Kilpailut joissa jaetaan SM-pisteitä löytyy tuolta kalkun sivuilta. https://fin-enduro.com/kilpailut.php
Oikeassa reunassa lukee kilpailun arvo. Jos se on SM niin silloin sieltä jaetaan SM-pisteitä. Tohmajärvi ja Kangasala olivat vain U20 luokan SM-osakilpailuja.
Kirjoittanut Jani Hovi, 04.04.2017, 06:31
Tähän sarjaan lasketaan yleisten luokkien SM-osakilpailut, ei U20-luokan kilpailuja (jotka ovat rajoitettuja ikään, eikä niihin voi osallistua kaikki kuljettajat).
Kirjoittanut Fos-siili, 04.04.2017, 07:20
Asia selvä. Ikään rajoitettuja ovat myös A2, B2, A3, B3 luokatkin joihin ei esim. 16-vuotias voi osallistua ikänsä vuoksi. Sarjaan siis lasketaan vain A1, B1 luokan kilpailijat. Selvä kuin pläkki.
Kirjoittanut Satapiikki, 04.04.2017, 10:06
Mukaan lasketaan siis a1, a2 ja a3. Jos 16v piikkikuski tahtoo mukaan yleiskilpailuun hänen pitää ajaa a1 luokassa. Jos hetken järjellä miettii niin miten saadaan tilanteesta reilu ja järkevä siten että piikkikuski ajaisi molemmissa a1 ja u20 ja keräisi yleiskisan pisteitä molemmista. Eikös u20 kisoja järkätä yleisen smmän ulkopuolisissakin kisoissa. Miten ne olisivat vertailukelpoiset muiden sm luokkien kisojen kanssa. Haloo. Kun mukaan lasketaan sm pääluokat eli a1, a2 ja a3 on kilpailussa vähän enemmän järkeä.

ps. asteikolla 1-5 kuinka paljon R.Kurkea vi**ttaa tällä hetkellä Remeksen päitsivoitto?? ;-) rossipoika se vei suomienskamiehiä iha 6-0. Eipä ois Aholakaan parhaina päivinään perässä pysynyt ;-)
Kirjoittanut Jakke, 04.04.2017, 12:48
Fossiili, sarjaan siis lasketaan mukaan YLEISKILPAILUN mukainen sijoitus pääluokkien SM-kisoista, eli A1, B1, A2, B2, A3, B3... lyhyemmin SM1, SM2 ja SM3 yhteen tuloslistaan laitettuna. Ei siis vain A1 ja B1 kuten sanoit, ja iästä riippumatta.
Kirjoittanut Tokipro, 04.04.2017, 12:52
Fossiili, käske pojan ajaa kovemmin (Enduron Sm-osakilpailuissa) niin saadaan pojan nimi lehteen.
Kirjoittanut R.Kurki, 07.04.2017, 23:09
Eipä tuo voitto vituta yhtään,Suomeen voitto tuli,,Ahola edelleen master..Yställisesti.R...
Kirjoittanut R.Kurki, 09.04.2017, 00:31
Itken verikyyneliä,,R
Kirjoittanut R.Kurki, 28.04.2017, 00:43
Vielä on Eerolla matkaa MM-voittoihin verrattuna M.Aholaan,,ja päitsi voittoja pitää vetää vielä muutamia?Jos meinaa peitota Aholan Ja Timosen.....R.Kurki..)
Kirjoittanut Fos-siili, 28.04.2017, 10:19
Minkälaista lehteä Tokipro toimitat ? Voisin käydä vilkaisemassa niitäkin uutisia. Onko sielläkin tällainen yleisönosasto ? Mahdollisesti jopa oma yleismestaruus teilläkin ?
Kirjoittanut Jakke, 28.04.2017, 19:44
Mikä ihmeen oma yleismestaruus? Pitäisköhän yleismestaruuteen laskea mukaan myös pilkin ja eukonkannon SM-kisat, SM-kisojahan nekin ovat? Tähän tyyliin valikoimalla toki saataisiin muutettua "yleismestaruuslistaa" erilaiseksi, jos ei ajamalla pärjätä. Tai sitten voi vaan koittaa pärjätä kuten Tokipro ehdotti, ja jättää turha päänaukominen muille.
Kirjoittanut R.Kurki, 03.05.2017, 23:54
Laskutaito on vaikeaa,SM-kapinoissa on helppo katsoa ketkä A-B luokissa ajaa kovempaa,,siitä voi katsoa yleismestaruuden,,kuka on nopein ei kai tarvitse rautalangasta vääntää.R..
Kirjoittanut Jani P, 04.05.2017, 11:35
Yleismestaruus vähän sama asia kuin "The Brave One" enduron MM:ssä?

En näe tuossa mitään pahaa, jos ja kun tuollaista pidetään yllä. Epävirallinen, ainakin vielä, mutta kauden jälkeen on tiedossa kuka on ollut kovin koko Suomen enduroporukasta, olipa luokka mikä tahansa.
Kirjoittanut Jakke, 04.05.2017, 17:23
Juu ehdottoman hyvä juttu ja mielenkiintoinen seurata. Yleensä muutenkin tulee seurattua kisojen yleiskilpailua tarkemmin kuin luokkakohtaisia. Jostain syystä vaan Fossiilille ei mene jakeluun miten se lasketaan, tai mistä kisoista se lasketaan. Ja tarkennuksena, mukaan ei lasketa pilkkiä eikä eukonkantoa ;)
Kirjaudu sisään kommentoidaksesi.
Kirjaudu
> Rekisteröidy > Unohtuiko salasana

Gallup

Lataa...

info@xracing.fi
jani.hovi@xracing.fi