Sulje mainos tästä

Suomi ei lähetäkään Sixi-joukkueita

07.08.2018 - Enduro
Suomen joukkuetta ei nähdä tämän vuoden Sixillä.
Kuva: Jonty Edmunds
Suomen enduron maajoukkueita ei nähdä Chilen Six Days Endurossa, vaikka näin oli alun perin suunniteltu.
Suomen nuorten maajoukkue ja aikuisten maajoukkue Chilessä ajettavaan Six Days Enduroon oli jo valittu ja siihen valitut kuljettajat tekivät omia järjestelyjä matkan eteen. Tänään kuljettajat saivat kuitenkin puhelun joukkueista vastanneelta Marko Tarkkalalta, joka kertoi hankkeen peruuntuneen.

- Valitettavasti emme saaneet riittävää rahoitusta järjestymään kilpailua varten. Panssari CC:ssä (sixin tukikisa) oli 250 kuljettajaa vähemmän kuin sinne odotettiin ja se teki ison loven budjettiin. Nyt sitten viime viikonloppuna ajetussa Hälvälän tukikilpailussa oli myös niin vähän kuljettajia, että rahaa ei tullut tarpeeksi, Tarkkala kertoi.

Hälvälän kilpailussa oli tänä vuonna vajaat 50 kuljettajaa vähemmän kuin viime vuonna.

Järjestelyt olivat Sixin suhteen kaikkien siihen liittyvien henkilöiden osalta pitkällä.

- Tietysti meilläkin oli kaikki käytännön järjestelyt jo pitkällä, niin kuin tietty kuljettajillakin. Kaikkien kannalta tämä on todella harmittava asia, Tarkkala jatkoi.

Tavoitimme pikaisesti myös maajoukkueryhmän Jari Kakon, joka on ollut vahvasti mukana varojen keruussa.

- Meiltä jäi uupumaan juuri Panssari CC:n ja Hälvälän kilpailujen osallistujamäärän vähyyden mukaan noin 18 000 euroa matkabudjetista, Kakko kertoi.

Chilen Six Days Enduro ajetaan 12.-17. päivä marraskuuta.

Xracing

Kommentit

Kirjoittanut EMC, 08.08.2018, 11:07
Uskomatonta touhua... Suurin harmi on että junnujoukkueella olisi tänä vuonna ollut TODELLA hyvät mahdollisuudet pärjätä.

Miten tätä budjettivajetta ei voitu tietää vielä ilmoittautumisvaiheessa? Ei kai tämän kokoluokan kilpailun budjettia voi perustaa ihan vain parin cc-kisan varaan?...
Kirjoittanut Maukka, 08.08.2018, 14:44
Ihan oikea päätös, jos ei ole rahaa niin sitä ei ole.
Kirjoittanut AnttiM, 08.08.2018, 16:59
Riittäisikö rahat edes junnujoukkueen lähettämiseen?
Kirjoittanut eeäksee, 08.08.2018, 18:15
Jos jonnee pitäis äijät laittaa ni just tonne =( Ihan tarkkaa en tiedä miten homma toimii, ja oiskin kiva kuulla että eikö esim liiton pitäis hoitaa edes tälläset maajoukkuehommat reilaan? Ei se yleisurheilijakaan matkakustannuksia mm-karkeloihin itse kerää, ni miten tää voi näin erillai enskassa olla, että harrastastajien osanotosta muutamassa kisassa maajoukkuehommat kiinni?! Nyt vois liitossa katsella joku peiliin! Nyt ois sankariviittaa tarjolla sellaiselle taholle jolla ois rahkeita laittaa puuttuvat konat kehiin ja kisailijat matkaan ;)
Kirjoittanut kymis, 08.08.2018, 22:55
Liitolla On rahaa. Katsokaa tilinpäätöstä ja sen matkakuluja esim.
Mutta!! Liitolla on AINA varaa maksaa kaikkiin Liiton hallituksen/YM kokouksiin näitä nobodyja.
Kannattaa katsoa suomalaisten urheiluliittojen organisaatioita. Niistä kaikista löytyy Päävalmentaja paitsi aivan.
Moottoriliiton tiedotuskumppani, joka teki muuten oharin, eli AKK on palkannut jopa nuorisopäällikön. Heh heh hee,
Tapio Nevala ja Kurre Lunjqvist ovat olleet ihan töpinöissään kun yksi SM-RR peruttiin. Rahhaa säästyi Liiton johdon Nizzan kokousreissuun.
On tää niin sanonko mistä? En mutta vituttaa, että nuorena poikana aloin harrastaa moottoripyöräurheilua.
Kirjoittanut jakevainio, 09.08.2018, 21:53
Moro, itse olin ajamassa edellisen Chilen kisan. Suosittelen junnujoukkueen lahettamista koska maasto on mitallitoivoista. Pyorat puulaatikkoon mini koossa ja fedex lahetyksella perille. Tein aikanaan itse saman ja maksoi 600 euroa ja pyora saapui lentokentta terminaaliin noin kolmessa paivassa. Lava auton saa vuokrattua kentalta. Kisan jalkeen pyorat johonkin konttiin takaisin eurooppaan. Huollon osto muulta maalta tarvittaessa. Osat ja renkaat saa paikan paalta. Suomen perus porukkaa mukaan. Asua voi vaikka teltassa kisapaikalla. Suomi hoitaa Sixit viimeisen paalle mutta nyt olisi paikka saada homma onnistumaan. Niskaa kormyyn. Jos lahdette vain junnu porukalla laitan $1000 tulemaan.
Kirjoittanut Antti Hyökki, 10.08.2018, 11:48
Vainio puhuu asiaa! Ja varmasti kokemuksesta. Ratkaisuja myös, eikä vain valittamista. Hyvä Jake!
Junnuille liput kuntoon. Lähteehän sinne turisteinakin varmasti muutamakin porukka. Sieltä löytyy auttavia käsiä varmasti kunhan vain joku ottaa asiakseen kysyä sitä apua. Kuljettajien tehtävä sen ei pitäisi olla.

Ikävä kyllä asiaa puhuu myös Kymis. Mutta näissähän bordellihommissa ei ole mitään uutta. Siitäkin syystä rahat junnuille, kaikki mitä liikenee. Nuorissa on tulevaisuus.
Kirjoittanut jakevainio, 10.08.2018, 15:24
Moro taas, kylla. Korpisotilas malli on vienyt Suomen aika pitkalle ja sielta ne mitallit tulevat. Joskus pitaa menna takaisin lahtoruutuun. Karppinen kisaisannaksi ja pojat varmasti selvityvat viivalle. Terveiset monille sixi talkoolaisille. Kiitos omasta puolesta, Jake
Kirjaudu sisään kommentoidaksesi.
Kirjaudu
> Rekisteröidy > Unohtuiko salasana

Gallup

Lataa...

info@xracing.fi
jani.hovi@xracing.fi