Sulje mainos tästä

Erikssonille täydet pisteet

03.03.2018 - Enduro
Toni Eriksson oli SM3-luokan ykkönen Riihimäellä.
Kuva: Jani Hovi / Xracing
Toni Eriksson otti täyden pisteet SM3-luokasta tänään Riihimäellä. Hänen takanaan nähtiin hieno taistelu sijoituksista.
SM1-luokan aamua hallitsi suvereeniin tyyliin Aleksi Jukola. Jukola ajoi kolmelle ensimmäisellä maastokokeelle pohja-ajat ja samalla myös yleiskilpailua. Valitettavasti Jukolan kisa jäi kesken päivän neljännellä maastokokeella.

- Eturattaan pultti on ehjänä paikallaan, mutta ratas tuhoutui sen ympäriltä, pettynyt Racingbike KTM-kuljettaja kertoi.

Jukolan keskeytyksen jälkeen luokan kärkipaikan otti haltuunsa hänen tiimikaveri Toni Eriksson. Kun päivä päättyi, oli Erikssonin voittomarginaali lähes kaksi minuuttia.

- Tulos oli hyvä, mutta ajossa oli ongelmia niskan kanssa. Joku lihas vetää lapaluiden välissä jumiin ja takaraivoa rupesi jomottamaan. Ajaessa huomasi, että vasemmassa kädessä ei ole kaikki voimat tallella ja se teki ajamisesta vaikeaa. Mutta pystyin kuitenkin pitämään ihan hyvää vauhtia päällä, Eriksson kertoi.

Ehkä päivän suurin yllätä oli luokassa toiseksi ajanut Henri Himmanen. Himmanen ajoi aggressiivisesti alusta ja se palkittiin toisella sijalla.

- Tavoista poiketen ajaminen lähti heti hyvin liikkeelle ja siitä sai varmaan sen verran tsemppiä, että päivä sujui hyvin. Muutamia virheitä ja lippojakin tietty mahtui päivään, GasGas -kuljettaja kertoi.

Luokan kolmossija oli Joni Kaivolaisen alussa vielä ensimmäisen kierroksen jälkeen, mutta toisesta kierroksesta eteenpäin ajonsa toivotulla tavalla kulkemaan saanut Mika Tamminen puristi kisan jälkimmäisellä puoliskolla kolmanneksi. Himmasen tavoin GasGassilla ajava Tamminen kellotti päivän viimeisellä maastokokeelle jopa pohja-ajan ja otti kolmannen sijan 38 sekunnin turvin Kaivolaiseen. Marko Tarkkala aloitti päivän aggressiivisella ajolla, josta myös kello piti. Mutta parin ensimmäisen pätkän jälkeen kolmantena olleen Tarkkalan vauhti hiipui päivän edetessä ja hän oli maalissa viides.

Luokan täydelliset tulokset:
https://fin-enduro.com/tulokset/rimpkk18/sme3.html

Xracing

Kommentit

Kirjoittanut pauli, 04.03.2018, 17:19
Onko tietoa mistä tuo johtuu että kotari rikkoo eturattaita tuo Jukolan tapaus ainakin jo kolmas tietooni tullut juttu ??
Kirjoittanut nimimerkki, 04.03.2018, 21:54
Jukolan pyörässä on raaka voimaa ja sitä käytetään. Siinä syy!
Kirjoittanut mika-79, 05.03.2018, 20:26
Toivottavasti päitsille löytyy sellaiset rattaat että kestää!
Kirjoittanut Antti Hyökki, 06.03.2018, 15:27
JT kehiin niin kestää :-) Jos ei ole kunnon metallista sorvattua, herroilla kun on melko löysällä ketjut, joten voimat on huikeita mitä eturattaalle tulee. Ja vielä pakkasta siihen päälle(= haurautta lisäävä vaikutus) Tietääkseni vain JT käyttää aina samaa testattua metallia, ei koskaan mitään muuta raaka-ainetta. Tietysti voi ajatella, että juuri JT läpi menevä lämpökäsittely saattaa tuoda lisääkin haurautta metalliin kun siihen haetaan muuta kulutuksen kestävyyttä lisää....tuskin kuitenkaan he haluavat siihen haurautta, joten perusaine lienee testattu moneen kertaan. Useimmat halvemmat rattaat lienee kuitenkin vain pinnaltaan lämpökäsiteltyä hiiliterästä, ja teräs tulee sieltä kuka halvimmalla myy. Ultrakevyitä eturattaita en käyttäisi endurossa kyllä koskaan...Mitäs etua siitä edes saisi?
Kirjaudu sisään kommentoidaksesi.
Kirjaudu
> Rekisteröidy > Unohtuiko salasana

Gallup

Lataa...

info@xracing.fi
jani.hovi@xracing.fi
© 2009-2014 www.xracing.fi
24MX - Euroopan suurimmat motocross valikoimat löydät www.24mx.fi
Image 01
Image 01
Image 01